nejen moje ztřeštěné nápady :)

Třetí zprávy z Turecka

10. 7. 2009 21:08
Rubrika: Aktualitky

Turecko, 10. 7. 2009, den 15

Meraba všichni doma:)

Zdravím ze slunečného a čím dál víc horkého Turecka! Mám se momentálně krásně, včera jsme totiž jeli na lodičku na Manavgat a tam jsme s ostatníma holkama animátorkama dělaly program pro děti a dospělé a myslím, že se nám to tentokrát víc než vydařilo:)

Dneska ve svém volném dnu jsem se rozhodla si ho pořádně užít, takže jsem dlouho spala a pak jsem prala a žehlila - to nepatří k užívání si, ale spíš využití volného času - konečně:D Děcka, neřekla bych, že praní v ruce, bez špuntu v umyvadle a pár triček, jedny kalhoty zabere dvě hodiny.. Mazec.. Tady v tom horku jsou trička naprosto spotřební zboží, ráno obléct, večer nejlépe vyhodit. Ale protože nejsem celebrita a nemůžu si dovolit takový luxus, využívám prastarý vynález jménem mýdlo:) No, po obědě jsem si zašla na pláž a rozhodla se taky trošku opálit, když na to přes týden není čas...A moře, moře bylo dneska nádherné... Teplé, ani nebyly moc velké vlny, no prostě nádhera..

Odpoledne jsem vyrazila směr bazar - tak se tady říká trhům.. A je to hrůza - chcete se na něco podívat a prodali by vám celý krám, jen stačí nakouknout nebo malinko zpomalit krok a už vás mají:) CHytí za ruku a už jste v obchodě.. A jen tak lehce neutečete..Ze začátku je to zábava, ale pak už to docela leze na nervy... Ne jak u nás, jít se pocárat po obchodech, to by vyšlo trochu draho:)

No a pak jsem sedla na autobus a jela opět do Alanye.. Minule mi to připadalo takové poetické, příjemná cesta, taková veselá..Ale dneska jsem si spíše vychutnávala zážitek z turecké dopravy:D

Cesta, po které se jede do Alanye je krásná, asfaltka, vypadá, že není moc stará. Dolmuše - takový menší autobus, tady slouží jako místní MHD. ZAstávky tu jsou takové menší, ale taky nové, skoro jak u nás. Neexistuje jízdní řád, prostě jak autobus jede, tak na něho zamáváte a on vám zastaví. KDyž jdou po chodníku turisti, tak na ně zatroubí a jak zamávají, tak jim zastaví..Zepředu má napsáno kam jede.. Jezdí tady dost divoce, auto bych tu řídit teda nechtěla.. Semafory je naprosto nevzrušujou, jak říkala průvodkyně, červená? to je pro ně jen jiný odstín zelené.. Někdy přibrzdí, aby se podívali, jestli náhodou něco nejede, a projedou křižovatku úplně v pohodě na červenou.. Pořád někdo na někoho troubí, ale jsou u toho takoví veselí:)

A teď malý slovníček - teda, umím čtyři slova, tak jaký slovníček, že? :D

Ahoj, dobrý den - Meraba

Děkuji - Tešekür ederim

Ne - Hayir

Ano - Evet

Snad se ještě něco přiučím:D

Ale nevěřili byste, co se na těch trzích prodává.. Vypadá to trochu, jak když vyrazíte do polské části Těšína na nákupy:D Ale ty padělky, ty značky - Dolce a Gabbana (ani nevím, jak se to píše:D), Puma, Nike, Adidas.. Dokonce i takové ty sportovní značky se tu padělají.. Nevím teď, jak se to jmenuje, taková ta značka s tím psem..:D Ale tady by si teda na autorských právech pošmákli:) Třeba konkrétně - kolikrát se vám podaří koupit tři značková trička za 10 euro? Jéé a smlouvat... Tady se musí táák smlouvat, až to hezké není.. Skoro vždycky jsem se při smlouvání dostala aspoň na poloviční cenu než chtěli na začátku.. Nejdřív hekají, že ne, že je to zruinuje, dyť to není ani nákupní cena... Ale nakonec se nechají usmlouvat.. Strašně je to baví.. Tady něco nakupovat...to je na dlouhé lokte:) Ale vždycky se najde důvod, proč dát slevu - pro krásné oči, beatifull lady, special price just for you, only für dich, weill du so schöne lady bist:D a tak dále..

Jééva, to jsem se zase rozepsala:) Už mám deset hodin místního času, takže vás opustím a vrhnu se do zbytku svého volného dnu... Asi stejně půjdu brzo spát, ať jsem zítra ok čilá:D

Papapa a mějte se krásně+